دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رسم یاران/ 123

شهادت در راه خدا و احیای حق مستضعفان را برگزیدم

عبدالرضا شمالی خیّادانی در وصیت‌نامه‌اش نوشت: شرافتمندانه‌ترین مرگ شهادت است، شهادت در راه خدا و احیای حق مستضعفان را برگزیدم.
کد خبر : 358695
342227_281.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالرضا شمالی خیّادانی، فرزند علی، در پانزدهم آذرماه سال 1337 شمسی در خوراسگان اصفهان در دامان مادری مهربان به نام معصومه به دنیا آمد. وی با ترنم مهربانی و احساس پدری کشاورز و مقاوم، حدیث عشق را زمزمه کرد و به مدد دل آرام و مطمئن والدینش بود که با باور و یقین به کوچه باغ عشق و بندگی قدم نهاد و همواره مهربانی و خوش اخلاقی را نثار دیگران می‌کرد.


شهید عبدالرضا، تحصیلاتش را تا أخذ مدرک سیکل ادامه داد و سپس به کار آزاد مشغول شد، اما با اوج‌گیری نهضت انقلاب اسلامی به صف مبارزین پیوست و با حضور در راهپیمایی‌ها و تظاهرات و نگهبانی‌های شبانه به حمایت از انقلاب اسلامی پرداخت.


شهید عبدالرضا، پس از انقلاب اسلامی با بسیج همکاری و در کلاس‌های آموزشی بسیج شرکت داشت و همزمان با شروع جنگ برای زنده کردن پیام امام حسین(ع) راهی جبهه‌های جنوب شد. وی در عملیات گوناگون شرکت کرد و در واحد اطلاعات و عملیات مأموریت‌های مهمی انجام داد.


شهید عبدالرضا شمالی پس از 60 ماه حضور عاشقانه در جبهه، سرانجام در تاریخ 4 دی 1365 درحالی که فرماندهی اطلاعات و عملیات جزیرۀ ام‌الرصاص اروندرود را برعهده داشت، براثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر پاک وی به اصفهان منتقل و در گلستان شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.


شهید عبدالرضا در وصیت‌نامه خود نوشت: همان‌طور که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود: «أشرف الموت قتل الشهادۀ » یعنی شرافتمندانه‌ترین مرگ، شهادت است، من نیز به ندای آن‌ها پاسخ مثبت می‌دهم و شهادت در راه خدا و احیای حق مستضعفان را برگزیدم و باید بگویم رفتن از این دنیای فانی به دنیای ابدی، هجرت همیشگی، از یک زندگی سلول‌وار است به یک گلستان.


شهید در ادامه وصیت‌نامه خود می‌گوید: آری من برای برقراری حکومت عدل اسلامی در جهان، تحت رهبری نایب امام زمان، آیت‌الله امام خمینی(ره) و برای نجات مستضعفین جهان و همچنین ثبات ولایت فقیه و ثبات رژیم جمهوری اسلامی و برای نابودی گروهک‌های وابسته به ابرقدرت‌های چپ و راست که خود را حامی خلق می‌دانند، پا به میدان مبارزه گذاشتم و تا آخرین قطرۀ خون و آخرین نفس مبارزه خواهم کرد و از همۀ خواهران و برادرانم که وصیت‌نامه را می‌خوانند، تقاضا دارم در هیچ شرایطی بازیچۀ دسایس دشمنان خدا و اسلام قرار نگیرید و از روحانیت، این سنگر آزادی و عدالت و حامی مستضعفان، حمایت کنید.


در وصیت نامه شهید عبدالرضا شمالی آمده: از هرگونه دودستگی و تفرقه که فقط سود آن نصیب دشمنان قسم خوردۀ ما می‌شود، بپرهیزید و پیرو مکتب اسلام و خط رهبری باشید. می‌روم که به کاروان آن شهیدان بزرگوار، آن بزرگ‌مردان راستین اسلام، آن بندگان صالحی که جان ناقابل خود را با خون خود به خداوند تبارک و تعالی تقدیم نمودند بپیوندم.


شهید عبدالرضا شمالی خطاب به والدین خود می‌گوید: سلام و درود فراوان بر پدر و مادر عزیزم! امیدوارم که حالتان خوب و سلامت باشد. سعادت شما را از خداوند متعال خواستارم، ان‌شاءالله که در انجام امور دینی موفق و سربلند هستید. پدر و مادر مهربانم، بدینوسیله می‌خواهم از زحمات شما دربارۀ خودم تشکر کنم.


انتهای پیام/4100/ 4122/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته